آموزش مکالمه انگلیسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن

آموزش مکالمه انگلیسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن

همه زبان‌آموزان به دنبال آموزش مکالمه انگلیسی  هستند که باعث رشد توانای مکالمه زبان انگلیسی آنها شود. در ذهن بسیاری از زبان‌آموزان ، یادگیری زبان مساوی است با توانایی ارتباط برقرار کردن با افراد native. و این یعنی درک آنچه افراد بومی انگلیسی‌زبان می‌گویند، و همچنین توانایی بیان مقاصد و ایده‌هایمان به دیگران بطوری که مفهوم باشد.

واقعیت این است که اگر بگوییم هدف اکثر زبان‌آموزان از آموختن زبان انگلیسی همین است بیراه نگفته‌ایم. به همین خاطر در این گفتار می‌خواهیم با هم نکاتی را بررسی کنیم که به رشد سریع مهارت مکالمه زبان انگلیسی منجر می‌شوند.

نکته اول در آموزش مکالمه انگلیسی: روی مکالماتی که روی متن پیاده شده‌اند تمرکز کنید

اینکه ما از خودمان انتظار داشته باشیم که همان اول وارد یک دنیای ناشناخته بشویم و مانند افرادی که سال‌ها در این دنیا زندگی کرده‌اند رفتار کنیم، انتظاری غیرواقعی است. بطور مشابه، در آموزش مکالمه انگلیسی نمی‌توانیم همان ابتدای کار وارد مکالمه با افراد native شویم. ورود به سطح پیشرفته برای افراد مبتدی جز اینکه باعث استرس شود و آن‌‌ها را نسبت به اصلِ یادگرفتن زبانبطور منفی شرطی کند اثر دیگری ندارد؛ مگر برای کسانی که مدت‌ها روی مدیریت عواطف و احساسات خود کار کرده‌اند.

یک راه مناسب برای رشد گام به گام مکالمه زبان انگلیسی بررسی متن مکالمات است:

 

Robert: What’s goin’ on with you, Alex?

«اوضاعت چطوره، الکس؟»

Alex: Nothing much. All is good.

«خبر خاصی نیست. همه‌چی خوبه.»

با دیدن متن مکالمات شما کم‌کم ذهنتنان را برای درک ساختارهای مکالمه‌ای آماده می‌کنید و می‌توانید در آینده نزدیک در مکالمات شفاهی شرکت کنید.

نکته دوم در آموزش مکالمه انگلیسی: اثر پارتنر در رشد مکالمه زبان انگلیسی قابل چشم‌پوشی نیست

پیش‌تر درباره اینکه یک پارتنر زبانی کیست، چگونه باید پارتنر بیابیم و چطور باید با او تعامل کنیم صحبت کردیم.

نمی‌توان انکار کرد که مکالمه زبان انگلیسی یک «مهارت» است. مانند نقاشی و یا دوچرخه‌سواری که هر کدام مهارت هستند. اگر می‌خواهید مهارتی را رشد دهید باید آن را «انجام» دهید و یادگرفتن درباره آن کافی نیست.

وجود یک پارتنر باعث می‌شود که شما حداقل‌های لازم را برای مکالمه تمرین کنید. این نکته مهم را فراموشی نکنید.

نکته سوم در آموزش مکالمه انگلیسی: مکالماتِ «واقعی» را بررسی کنید

محتواهای آموزشی و کتاب‌های درسی زبان همگی ابزارهای مفیدی هستند و ارزش آن‌ها برای هیچ‌کس پوشیده نیست.

اما در نظر داشته باشید که اگر هدف شما درک افراد native و انتقال ایده‌هایتان به آن‌هاست لازم است مکالمه‌هایِ «واقعی» را بررسی کنید. منظور از مکالمات واقعی چیست؟

مکالمه‌های واقعی، گفت و شنودهایی هستند که افراد native در فضای معمولی زندگی با یکدیگر رد و بدل می‌کنند. به عنوان مثال این دو جمله را شاید در کتاب‌های آموزشی دیده باشید:

 

A: How are you today?

«امروز حال شما چطور است؟»

B: I’m fine, thank you.

«خوبم، سپاسگزارم.»

در حالی که در یک محاوره واقعی ممکن است چنین چیزی را بشنوید:

A: ‘sup mate?

«چطوری رفیق؟»

B: Still alive and kickin’!

«هنوز زنده و سرحالم!»

اینجاست که اهمیت مشاهده فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و همینطور شنیدن پادکست‌ها ارزش خود را نشان می‌دهند. چرا که این محتواها مملو از مکالمات واقعی هستند.

نکته چهارم در آموزش مکالمه انگلیسی: از دیکشنری‌های به روز و آنلاین برای اصطلاحات جدید کمک بگیرید

این نکته مکمل نکته قبلی است. اگر به دنبال مکالمات واقعی هستید، در حقیقت با فرهنگ روز جامعه انگلیسی‌زبان تعامل می‌کنید. برای این کار باید به دیکشنری‌های روز دسترسی داشته باشید.

لغات رایج در بین انگلیسی زبان‌ها آرام آرام وارد دیکشنری می‌شود. به عنوام مثال واژه LOL که مخفف Laughing Out Loud یا «بلند خندیدن» است به دلیل کثرت استفاده در پیام‌های متنی و چت‌ها وارد بیشتر دیکشنری‌ها شده است. اما مثلا واژه پرکاربرد YOLO هنوز در بیشتر دیکشنری‌ها یافت نمی‌شود. به همین خاطر استفاده از دیکشنری‌های آنلاین مانند Urban Dictionary می‌تواند بسیار مفید باشد. بنابراین لازم است که به این دیکشنری‌ها مراجعه کنید.

 

نکته پنجم در آموزش مکالمه انگلیسی: به سراغ موضوعاتی بروید که به آن‌ها علاقمندید

شاید این موضوع، مهم‌ترین نکته از میان تمامی نکات بالا باشد. فراموش کردن این که «یادگیریِ حقیقی، محصول جانبی تکرار فعالیت است که دوستش داریم» بسیار راحت است. زیاد پیش می‌آید که ناخواسته خود را با دیگران مقایسه کنیم و انرژی و زمان خود را به مکالماتی اختصاص دهیم که هیچ علاقه‌ای به آن‌ها نداریم.

نکته‌ای که بسیاری از زبان‌آموزان بدان بی‌توجه‌اند این است که تقویت مهارت مکالمه زبان انگلیسی نیز مثل هر مهارت دیگری دارای بُعدی روانی است. استرسِ ناشی از انتظارات غیر معقول، ترس از شکست و مخصوصا، مخصوصا بی‌حوصلگی ناشی از اختصاص وقت به موضوعاتی که به آن‌ها علاقمند نیستند از مهمترین موانع رشد مهارت مکالمه شما خواهند بود.

پس به سراغ محتواها و مکالماتی بروید که به آن‌ها علاقه دارید. و یا اگر در بخش کامنت‌های یک ویدیوی انگلیسی با دیگران مکالمه می‌کنید مطمئن شوید که اصل موضوع برایتان مهم و دارای جذابیت است.

با انجام نکات بالا شما مسیری صحیح را در جهت رشد سریع مکالمه زبان انگلیسی خود طی خواهید کرد.

گروه دیدبان

گروه دیدبان به شما محصولات انحصاری دیدبان را برای آموزش مکالمه انگلیسی پیشنهاد می دهد  که در زیر برای شما نام می بریم

۱- کامل ترین پکیج آموزشگاه مجازی

خودآموز جامع زبان انگلیسی ۲۴ ترم آموزش شامل ۶ سطح به همراه کتاب مبتدی تا پیشرفته

محتویات مجموعه :

۶ عدد دی وی دی ۹ گیگابایتی

۶ عدد کتابچه فرهنگ لغات و اصطلاحات

برگه شرکت در آزمون آنلاین

۲- بهترین پکیج مکالمه  زبان انگلیسی

جزئیات پکیج کامل آموزش مکالمه انگلیسی به روش CLT :

۸ dvd : از قسمت مقدماتی تا قسمت پبشرفته

+ ۲ جلد کتاب Streamline (استریم لاین)

+ ۱ جلد کتاب express way (اکسپرس وی)

+ ۴۰۰ صفحه جزوه به صورت تایپی و پرینت شده

تلفن جهت هماهنگی و سفارش پکیچ های آموزش مکالمه زبان انگلیسی:

?۰۹۱۹۰۸۶۵۹۳۵

تماس با گروه آموزشی دیده بان