بهترین روش یادگیری گرامر زبان انگلیسی | دیده بان

یادگیری گرامر زبان انگلیسی

گفتمان های فراوان و پیوسته ای در رابطه با اهمیت گرامر در زبان انگلیسی مطرح می شود.

برخی می گویند خواندن گرامر تنها از دست دادن زمان است.

بعضی می گوین نخست باید اصول اولیه را آموخت.

بهترین روش یادگیری گرامر زبان انگلیسی

دیدگاه من در این راستا این است که با دانستن لغات، این امکان وجود دارد که به طور دست و پا شکسته خود را به دیگران بفهمانید ولی اگر هزاری هم گرامر بلد باشید، بدون دانستن لغت، منظور خود را نمی توانید برسانید.

از سویی دیگر هنگامی که کتابی می خوانید و یا به دیگری گوش می دهید حتی ندانستن یک کلمه می تواند شما را زمین گیر کند ولی ندانستن گرامر تاثیر چندانی بر درک شما ندارد.

 چرا؟

بیشتر کتاب های مرتبط با زبان که شما قصد دارید بخرید در بر گیرنده بیش از ۷۰ درصد توضیحات گرامری و تمرین های جورو واجور در این رابطه است و تنها کمتر از ۳۰ درصد آن به مطالب نوشتاری می پردازد که شما برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی به آن نیاز دارید .

از دید بنده شما به نوشتار بسیار بیشتر نسبت به گرامر نیاز دارید یعنی چیزی نز دیک به ۹۰ تا ۹۵ درصد کتابی که برای زبان می خوانید بایستی نوشتاری باشد و تنها ۱۰ درصد آن به گرامر به صورت مختصر اشاره کند تا در نوشتار دچار مشکل نشوید

و من این امر را در کتاب های آموزشی موجود در کتاب فروشی ها یک نقص عمده می دانم که باعث می شود خیلی از زبان آموزان عزیز در یاد گیری زبان مسیر اشتباه را انتخاب کنند و بیش از نیاز، به گرامر توجه کنند.

بهترین روش یادگیری گرامر زبان انگلیسی

خلاصه این که هیچ متدی وجود ندارد که در هنگام آموزش زبان انگلیسی در مورد همه زبان آموزان بخوبی جواب دهد اما چیز مشترکی که بین همه زبان آموزان وجود دارد این است که هیچ کدام از آنها گرامر را در اولویت قرار نداده اند.

و در آخر پیشنهاد من به شما زبان آموزان عزیز این است که تمرکز بیشتر بر درک مطلب داده های ورودی واقعی و خو گرفتن با زبان انگلیسی داشته باشید و در کنار آن به اندازه کمی هم به الگوهای گرامری توجه داشته باشید، با این روش گرامر انگلیسی به طور ناخود آگاه و طبیعی جای خودش را در ذهن شما پیدا می کند و در آن نقش می بندد.

مطلب مرتبط :

نظریه گشتاری چیست ؟

آموزش فن ترجمه به روش گشتاری

ریشه شناسی انگلیسی

منبع : موسسه دیده بان 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − ده =

تماس با گروه آموزشی دیده بان